TERAPIJA PROTIV POJAČANOG ZNOJENJA

Hiperhidroza, pojačano znojenje je veoma neprijatna pojava koja većini ljudi izgleda kao trivijalan problem. Osim što stvara nelagodan osećaj, pojačano znojenje je iz estetskih razloga vrlo nezgodno.

Razlikujemo 2 oblika:

• Idiopatska ili primarna hiperhidroza, kada ne postoji nikakvo drugo oboljenje ili stanje. Deli se na fokalnu kada su zahvaćeni delovi tela, na primer dlanovi, pazuh ili tabani i na generalizovanu, kada je znojenje izraženo po čitavom telu.
  • Sekundarna hiperhidroza, koja se javlja u okviru infekcija, malignih bolesti, neuroloških ili endokrinih bolesti, povreda kičmenog stuba, i sistemskih bolesti vezivnog tkiva.

Lečenje:

Godine 2004. u Americi FDA (Agencija za hranu i lekove) odobrila je upotrebu Botoxa u lečenju aksilarne hiperhidroze.
Botulinski toksin je prirodni, prečišćeni protein, koji ima sposobnost da privremeno blokira oslobađanje neurotranmitera u nervnim završecima, i tako blokira sekreciju znojnih žlezda. Tom “blokadom” botulinski toksin “isključuje” znojenje na mestima na kojima je ubrizgan.

Važno je naglasiti da ovaj tretman ne leči problem hiperhidroze, već eliminiše prekomerno znojenje. Efekat traje od 9-12 meseci, a nakon toga osoba može očekivati postupni povratak simptoma i ako želi, može ponoviti tretman. Većini osoba dovoljno je takav postupak učine jednom godišnje. Kandidati za Botox terapiju protiv znojenja mogu biti i žene i muškarci koje muči ovaj problem.

Procedura traje oko 20 minuta, a preparat se unosi u kožu malim insulinskim iglicama. Osećaj bola pri injiciranju je minimalan i sprečava se prethodnim hladjenjem kože. Primena lokalnog anestetika nije neophodna. Odmah nakon tretmana moguće je vraćanje svakodnevnim aktivnostima.

U zdravstvenom smislu ne postoje štetne posledice. Šta više, iskustva pokazuju da je tretman pravi spas za ljude koji se preterano znoje, i nakon 9 do 12 meseci postupak ponavljaju.